Vervolg Bali, nusa lembogan en stukje gili air - Reisverslag uit Balikpapan, Indonesië van Jornenadindainindonesie - WaarBenJij.nu Vervolg Bali, nusa lembogan en stukje gili air - Reisverslag uit Balikpapan, Indonesië van Jornenadindainindonesie - WaarBenJij.nu

Vervolg Bali, nusa lembogan en stukje gili air

Door: Adinda

Blijf op de hoogte en volg

08 Oktober 2016 | Indonesië, Balikpapan

Slamat malam,

Even verder over Canggu, super leuk plaatsje met heerlijke koffie tentjes en hippe restaurantjes waar je heerlijk kunt chillen. En ja we hadden een surfles gepland om 6:30 (dat vroege opstaan bleef er een beetje in haha) we werden opgehaald door onze surfleraar en het was een hele chille leuke gast! We kregen 1 op 1 les super chill we hadden eigenlijk 1 op 2 gevraagd dus dat was super luxe! Eerst op het strand wat uitleg, dan droog oefenen hoe we moesten gaan staan en hup het water in. Hij zou ons wel vertellen wanneer we moesten peddelen en moesten gaan (proberen te) staan. De eerste golf was echt gek je hebt geen idee hoe het zal gaan maar eigenlijk gaat het bord vanzelf wel alleen is het de kunst om te blijven staan haha! Nou dat was even oefenen poeh lijkt allemaal zo makkelijk als je die ervaren surfdudes bezig ziet. Dan stond ik weer en had ik geen balans, dan sprong ik op maar te snel waardoor mijn bord ook weer uit balans raakte, en toen kreeg ik een andere tip "the chickenwing" en toen ging het beter ik bleef een tijdje staan maar hoe moet ik dan sturen? Hahaha ik ging gewoon braaf rechtdoor tot de golf klaar was! Hij vond het super goed maarja om dat vast te houden hahah de volgende keren lukte het elke keer maar 2/3 meter om te blijven staan en dan viel ik weer, soms weer wat verder maar jeejtje wat is dat moeilijk! Het was ook pittig dat je steeds moet terug peddelen naar de plek waar je weer wilt starten, soms was ik zo moe en ging ik stiekem even naar Jorn gluren die net als mij stond en weer viel haha! Maar wel super vet om te doen! We zouden eigenlijk de volgende dag ook een surfles nemen maar onze surfleraar zei ja morgen moeten we echt eerder want de golven waren vandaag eigenlijk ook iets te hoog voor beginners. Jorn en ik zouden het later op de dag laten weten of we nog wilde de volgende dag, maar eigelijk al snel voelde we aan ons lichaam dat het ook wel mooi was zo, we hadden nog geen een momentje rust/stranddag gehad en Jorn had zijn hele voeten open liggen van de surfplank, ik voelde toch echt die vermoeidheid en was al mega verkouden dus even rust in deze volle vakantie is ook wel lekker ☺. Dus de dag erna zijn we naar een chill eilandje gegaan nusa lembogan. Ook wel honeymoon eiland genoemd, je hebt hier vrij weinig dus het is ook echt chillen geblazen. Mooie witte stranden en super blauw water! We hebben weer een scooter gehuurd en hebben gister het hele eiland verkend. Ze leven hier van het telen van zeewier voor cosmetische producten en voor voeding daar zijn we even gaan kijken, en ze hebben hier ook mangrove Tour met een kano door de jungle etc. We gingen even kijken hoe het eruit ziet en reden erheen. Aangekomen bekeken we het terrein van de organisatie en jorn liep langs een wc en zei volgens mij zag ik nu dan eindelijk grote spinnen (we hadden ze nog nooit ergens anders gezien yeah) dus ik zo oh jakkie ik hoef dat niet te zien, en we liepen door, we kwamen erachter dat de Tour niet zo heel leuk was dus gingen terug naar onze scooter en Jorn zei toch even kijken of ik het goed zag en ik keek ook en zag echt een hele struik vol met spinnenwebben dus ik zei nou als hier geen spin in zit dan weet ik het ook niet en we keken omhoog en HOLYSHIT overal waar je keek zaten gigantische spinnen (lees: tientallen!) Dus ik zei kom we gaan brrrrrrr rilde er gewoon van bah! Ik zei nog tegen die tourgide WOW zoveel spiders en hij zei oh die doen niks.. Maar ik dacht amehoela ik ben weg! Haha onderweg keken we af en toe naar boven en zagen we nog wat families hangen in de bomen maar gelukkig de plekken waar wij eerder waren niet.. Heftig haha! We hadden een heerlijke Balinese massage gepland dus even ontspannen na het zien van die spinnen haha! Het was een uur genieten het was echt hemels! Savonds gingen we uit eten en deelden we een tafel met een Brits stel die in Australië wonen. Interessant om mensen te ontmoeten van andere landen en ze zeiden zelfs dat ons Engels erg goed was! We hebben eigenlijk de hele tijd wel zitten kletsen over van alles en nog wat erg gezellig! op nusa lembogan hebben we een snorkeltripje gedaan waarbij ze zeiden dat we naar drie verschillende plekken Zouden gaan om te snorkelen. Wauw we zagen echt mooi koraal en hele mooie vissen voorbij komen, zo grappig dat die vissen in schooltjes zwemmen en soms zie je ze ook met elkaar spelen hihi! Na dit avontuur pakte we de boot richting lombok de gili eilandjes we gingen naar gili air, hier zouden we dan echt echt gaan chillen met onze billen de laatste paar dagen! Aangekomen in onze homestay vertelde de jongen dat we ook op dit eiland schildpadden konden spotten, dus Jorn en ik hup het water in, we gingen best diep en zagen echt super mooie grote vissen! Echt super veel en heel gaaf! Maar veen schildpad.. Vandaag gingen we nog een keer de stroming was best heftig en we dachten we proberen het gewoon, mijn flipper was half kapot dus die deed het niet zo goed en mijn snorkel was lek dus echt fijn was het niet. Op een gegeven moment al wel mooie vissen gespot maar geen schildpad zei ik tegen Jorn ga je mee eruit we zijn super ver weg gedreven, dus wij teen de stroming en golven in zwemmen (we kwamen echt niet vooruit) haha dus even bikkelen om meer richting onze plek te komen.. Jorn was iets langzamer want hij had geen flippers en opeens terwijl ik aan zwemmen was met verstand op nul en maar gas geven zag ik er een!!!!!!!! En een hele grote ik denk wel 80cm lang! Wauw! Zo super vet! Ik snel Jorn roepen en ik moest de schildpad in de gaten houden! Dus Jorn snel naar mij tegen de stroming in zwemmen en WOW super gaaf! Hij was maar gewoon chill aan het zweven in de zee soms even boven lucht happen en dan weer zweven vlak bij de grond opzoek naar eten. En vervolgens zei Jorn ik zie er nog een! Daar zwemde we dan tussen twee schildpadden in op nog geen 1,5 meter afstand! Zo super vet! Morgen gaan we nog de echte snorkel trip doen van alle gili eilanden ben benieuwd, bij gili meno hebben ze ook baby's schildpadden!

  • 08 Oktober 2016 - 19:57

    Denise:

    Super vet!! Die schildpadden zijn echt zo gaaf hè?! :)Heel veel plezier schatten! xx

  • 09 Oktober 2016 - 15:23

    Papa:

    Wat een nonstop avontuur!
    Top hoor!!
    Xx

  • 09 Oktober 2016 - 15:26

    Sweeny:

    Geweldig lijkt me dat jullie tussen de schildpadden gezwommen hebben!
    Jaloers,hihi ga hier wel naar de dierentuin haha
    Geniet er nog flink van!
    Liefs xx

  • 10 Oktober 2016 - 15:55

    Sarah:

    Leukkk adin en Jorn! Gaaf he die schildpadden en ook fijn dat jullie met z'n tweeën waren en niet met een hele groep, haha dat hadden wij. Dan gaat iedereen op die schildpad af en weg is de schildpad:(. Veel plezier met jullie snorkeltripje, neem voor de zekerheid een reistabletje in als jullie zeeziek zijn;p! Xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Balikpapan

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

14 Oktober 2016

De laatste dagen Indonesië!

08 Oktober 2016

Vervolg Bali, nusa lembogan en stukje gili air

02 Oktober 2016

Java deel 2

29 September 2016

Java eerste deel :)

Actief sinds 28 Sept. 2016
Verslag gelezen: 74
Totaal aantal bezoekers 1696

Voorgaande reizen:

28 September 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: